1st time terbang

Setelah penat lelah aku study utk exam PPL and DCAT, akhirnya aku dpt terbang gak! Tepat pkul 10.10 am, 17 Mac 2009 pengalaman paling manis dalam hidup aku..alhamdulillah...syukurlah.. Best gile aku ckp... before that aircraft yg aku fly tu name die Eagle 150B..Gambar aircraft tu aku letak kat bawah nie..
... If korang tgk betul2, kapal terbang nie agak pelik skit coz die ade sayap kecik kat depan cockpit...sayap tu name die "canard wing".. Basically canard wing nie nk bagi kapal ko mudah utk terbang. Memandangkan flying school aku nie terletak di kelate, tempat yg aku terbang pagi tu kat area Bachok.. tempat nie kawasan pantai.so pemandangan wa ckp lu mmg kelas la! Terpaku aku kejap mase kat atas tu melihat keindahan ciptaan tuhan.. Lepas sejam aku fly, instructor aku bagi aku control Eagle tu dan aku fly la kapal nie sampai kat kb....

Comments