MAS tambah penerbangan KL-Medan mulai 15 Sept.

KUALA LUMPUR 3 Sept. - Malaysia Airlines (MAS) akan menambah penerbangannya dari Kuala Lumpur ke Medan, berkuat kuasa 15 Sept.

Penerbangan MAS MH840 akan berlepas dari Kuala Lumpur pada pukul 6.15 pagi setiap hari dan tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Namu pada pukul 6.15 pagi waktu tempatan Medan.

Penerbangan MH841 dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Namu ke Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur akan berlepas pada pukul 7.00 pagi dan tiba di Kuala Lumpur pada pukul 8.55 pagi waktu tempatan.

Pesawat Boeing 737-800 dengan dua konfigurasi 144 tempat duduk kelas ekonomi dan 16 tempat duduk kelas perniagaan digunakan untuk penerbangan Kuala Lumpur-Medan ini.

"Berikutan permintaan yang kian meningkat, kami memutuskan untuk menambah penerbangan ini," kata Naib Presiden Kanan Serantau Malaysia, Muzammil Mohamad dalam satu kenyataan hari ini.
Dengan pertambahan ini, MAS akan terbang tiga kali setiap hari ke Medan dan menawarkan sejumlah 6,720 tempat duduk setiap minggu ke dan dari Medan.

Syarikat penerbangan itu juga akan menawarkan lebih daripada satu juta tempat duduk dan diskaun sehingga 55 peratus, memberikan tawaran bernilai untuk rangkaian domestik dan antarabangsanya di Pameran Persatuan Ejen dan Pengembaraan Malaysia (MATTA) yang bakal berlangsung



Comments