1st Solo Training Area

Arini merupakan hari yg bersejarah bagi aku ...lepas solo circuit aritu ...kini tibalah masanye aku ke training area sorang2..

Utk arini sortie 1st (pagi) ngan Capt Rizal (Capt yg paling gempaq n sempoi di APFT) aku ke Uban Training Area...basically kitorang berjalan2 aje kat Uban tu..coz nk kenal tempat aje...mase nk masuk ke training area tu aku buat establish call..pastu ground ckp traffic ade 2 ketul..APAC 03 and 04! wow! combo gile..but aku dgn selamba aje request position... ape plak nk takut2 ..aku ade Capt Rizal kat sebelah kot :)

Time tu Capt Rizal tunjuk aku camne nk pegi semua bahagian kat Uban tu...mula2 mmg laa pening coz x penah pegi sendiri..tapi bile dh tgk ngan mata kepala sendiri...alhamdulillah..boleh laa paham... dekat2 sejam kat sane kitorang balik for Overhead PFL...best buat bende alah nie..coz ko glide mase 90 degrees abeam with tower...syok ...After land Capt Rizal ckp "U r clear for solo" hehhehe..seronok gile aku coz basically Capt Rizal yg bawak jln2 tadi...

At Holding Point Charlie, ready for line up :)

Aku nye solo petang..dlm pukul 1.30pm...berdebar campur seronok pun ade...Aku request ke Uban coz Bachok mase tu penuh...Alhamdulillah semua ok..but a little bit hazy and cloudy bile sampai kat Uban tu.. Seingat aku takde kapal lain kat Uban tu..so dekat pantasnye aku operate kat North of Bukit Panau..reason: senang nk exit..hahahhahahha

tu jelah cite aku mase solo training area...kesimpulannya ..best !

Comments

Popular Posts