Pesawat ringan mendarat cemas di Pantai Tok Jembal

Ya Allah..mintak2 laa aku dijauhkan dari segala malapetaka..sorang lagi member aku crash...huhuhuhuhuhuhu

KUALA TERENGGANU 26 Mei - Sebuah pesawat ringan jenis Diamond 40 yang dipandu seorang pelatih juruterbang bersama jurulatihnya mendarat cemas di Pantai Tok Jembal dekat sini hari ini setelah enjin pesawat itu mengalami masalah.

Bagaimanapun dalam kejadian kira-kira-kira 10.45 pagi itu, pelatih berkenaan, Shafiq Haizam Mohd Kamil, 19, dan jurulatihnya yang merupakan warga Myanmar Naing Myint Khine, 46, daripada Asia Pacific Flight Training di Kota Baharu, Kelantan tidak mengalami sebarang kecederaan.

Shafiq Haizam yang berasal dari Nilai, Negeri Sembilan berkata beliau berlepas kira-kira pukul 8.11 pagi untuk menjalani rutin latihan biasa penerbangan dari Kota Baharu ke Lapangan Terbang Sultan Mahmud (LTSM), Kuala Terengganu.

"Sampai di LTSM, kami berpatah balik ke Kota Baharu dan ketika berada di ketinggian kira-kira 3,000 meter dari paras laut di kawasan Batu Rakit, enjin pesawat tiba-tiba mati.

"Saya cuba menghidupkan semula enjin pesawat berkenaan namun gagal menyebabkan penerbangan itu diambil alih oleh jurulatih sebelum kami mendarat cemas di kawasan Pantai Tok Jembal,” katanya ketika ditemui pemberita di Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) di sini. - Bernama

Comments

Popular Posts