Lagu dakwah alaf baru

Mase facebooking smalam aku ade view page salah sorang member aku...die ade posting satu video clip from youtube pasal sorang artis nie...name die Maher Zain dr Awekening Records...

Lagu yg aku dh dengar was Chosen One...basically cite pasal Teladan dan cara hidup rasul kite Nabi Muhammad S.A.W...tapi apa yg menariknye rentak lagu tu ala2 RnB...so up to date...if skali dengar sure ko x perasan lagu ni lagu dakwah...

So, dengan cara ni aku rase lebih ramai lapisan masyarakat yg akan suke dengar lagu2 dakwah coz trendy and catchy ...tak main laa rentak2 padang pasir...tu dh agak ketinggalan...budak2 remaja pun malas nk dengar...

Utk artis2 Malaysia. aku cadangkan korang dengarlah lagu2 dr Maher Zain nie sure meletup nye laa..boleh buat duit n pada masa yg sama buat pahala :)

Comments