Sortie Story: Circuit 1

Arini aku buat exercise Circuit 1..Basically latihan2 yg terlibat dlm circuit merangkumi ape yg dh blaja dlm exercise2 sebelum nie.. Bagi aku circuit nie agak mencabar coz traffic mmg byk..so RT listening/reply to byk...Dan dlm exercise nie jugak aku didedahkan mcm mana nk hold kat Early downwind. Mid Downwind and late downwind...Lupe nk cakap..aku buat exercise nie ' ngan Capt Rizal..die byk ajar aku mcm mane nk kenal ground features utk Hold dan sebagainye.. The best part is aku dpt chance utk Land sendiri..utk 1st time bukan senang nk land aircraft ni.. Maybe 1st timer beb... tapi aku dpt land tanpa aircraft nie melambung laaa..tapi xla smooth sgt mcm instructor buat..yelah..diorang tu dh bape lame keje..and land pun hari2 kot..surelahh expert.... Pas abis excersie nie aku kene byk study lagi n cekapkan diri lagi utk latihan akan dtg :) Cheers!

Comments

Popular Posts