Sortie Story: Climb and Descent Exercise

Fuh..arini telah 2 jam aku dpt utk flying aku...asalnye sortie nie ari jumaat mase new year punya tapi disebabkan cuaca yg tak mengizinkan, sortie aku disambung ke arini... Mula2 ujan lebat dan awan mendung... aku rase cancel lagi laa sortie aku arini... esok la kut sambung...pagi nie sepatutnya pukul 9am aku dh start terbang...delay ke pukul 11 plak..time nie cuaca 60 percent ok...awan gelap still ade kat atas tu..but Capt Zarni ckp kite try naik secepat yg mungkin dan buat training dulu..mane tau kat atas tu cuaca ok.. Mase training kat Bachok .aku pusing2 atas Gunung (kuari) ujan dh start turun..Cantik sgt ujan kat tu...syukur aku dpt kesempatan tgk keindahan kejadian Allah yg hebat nie..serius beb..lain siout bentuk ujan bile kat udara dlm 2000 kaki gitu.. :) Mase tgh fly tu byk yg Capt Zarni ajar..senang gak nk paham coz die xde nk push2 ko..if push2 pun ko pun bakan betul2 paham..setakat ckp "Yes Sir2x..." mcm burung kakak tua ade laaa... Yg best time kitorang fly tu kitorang sempat bergambar..mula2 die amik gambar sendiri..pastu die suruh aku smile..aku pun mase tu tgh wat climbing dari 1000 ft ke 2000 ft..dh laa nk maintain aircraft utk climb ngan betul..kene senyum plak tu...Gambar nye pasal aku x kisah..senyum aje :) Di samping itu kitorang byklaa borak2 pasal diri masing2..aku tanya gak sebelum nie die buat ape..pas die cite dahsyat gak mamat nie..byk rating aircraft die ade ..dekat 11 jenis beb! tabik spring! And then die ade la tanya pasal kota bharu..nie ..die kate best coz aman+religious state..byk lagi laa kitorang chit chat...sedar2 dh dekat 2 jam..x perasan pun aku.. so dh cukup mase kitorang land..dlm pkul 1.30pm ..selamat mendarat dan aku tanpa membuang mase ajak faiq..sappede! *sortie = flying..hehehhehe

Comments

Popular Posts