AirAsia labur lebih AS$1 juta bagi sistem pengurusan

KUALA LUMPUR 28 Sept. - Syarikat tambang murah, AirAsia telah melabur lebih AS$1 juta di dalam sistem pengurusan yang mempunyai kelebihan, merlot.aero, bagi meningkatkan keefisienan operasinya.

Ketua Pegawai Operasi Bo Lingam berkata, sistem itu akan mengoptimumkan pesawat AirAsia dan penggunaan krunya. yang membolehkan syarikat penerbangan itu meningkatkan lagi prestasi mengikut masa dan meminimumkan kos.

"Dengan pemasangan sistem baharu itu, AirAsia dijangka dapat meningkatkan prestasi mengikut masa penerbangan kami dan memaksimumkan penggunaan pesawat kami bagi memberi khidmat kepada lebih banyak laluan dan meningkatkan kekerapan,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Sistem itu, yang akan bermula sepenuhnya pada November dijangka digunakan oleh keseluruhan kumpulan AirAsia di seluruh rantau ini dan oleh syarikat sekutunya, AirAsia X, menjelang pertengahan tahun depan.

Sistem merlot.aero, dari New Zealand, secara kolektifnya berpengalaman selama 50 tahun mereka bentuk, membangunkan dan menyampaikan perisian berinovatif kepada sektor penerbangan

Comments

Popular Posts