Firefly tawar 20 penerbangan tambahan ke laluan terpilih

KUALA LUMPUR 19 Sept – Firefly, syarikat penerbangan tambang rendah yang dimiliki oleh Malaysia Airlines, telah menawarkan 20 perkhidmatan penerbangan tambahan ke atas laluan-laluan terpilih bulan depan.

Pengarah Urusannya, Datuk Eddy Leong berkata, perkhidmatan tambahan itu boleh dijayakan dengan penghantaran dua pesawat ATR72-500 baharu dalam bulan yang sama.

"Kami turut memberi fokus kepada menambah baik saling hubung ke atas laluan-laluan sedia ada dengan menambah lagi frekuensi mulai 30 Oktober,” kata beliau dalam satu kenyataan hari ini.

Beliau berkata, tambahan frekuensi akan diperkenalkan ke atas laluan Subang ke Alor Setar, Langkawi dan Johor Bahru, sekali gus menyaksikan tiga penerbangan harian di setiap laluan.

Firefly juga akan menambah tiga penerbangan baharu setiap hari ke atas laluan Pulau Pinang ke Kota Bharu, membawa jumlah penerbangan kepada tujuh kali setiap hari serta dua penerbangan baru setiap hari antara Subang dan Pulau Pinang, menyaksikan 12 penerbangan sehari, kata Leong. – Bernama

Comments

Popular Posts