Kakitangan MAS perlu inovatif - Ahmad Jauhari


SEPANG 28 Jan. - Kakitangan Malaysia Airlines System Bhd. (MAS) disarankan melakukan pemikiran di luar kotak bagi memperoleh banyak idea-idea baharu dalam melakukan tugas-tugas seharian.

Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan MAS, Ahmad Jauhari Yahya berkata, MAS amat menggalakkan petugas-petugas mereka untuk berfikir secara inovatif dan kreatif di tempat kerja.

"Jadi, ketika ahli persatuan motosikal kakitangan MAS yang dikenali sebagai MH Bikers mahu mengecat motosikal mereka dengan skim warna pesawat Airbus baharu A380 kami, saya terus bersetuju.

"Ini menunjukkan para petugas berfikir di luar kotak menjangkau pemikiran dan tugas mereka dalam memastikan mereka lebih mendekati produk-produk yang kita ada. Dalam kes ini, produk baharu kami Airbus A380," katanya di sini hari ini.

Beliau berkata demikian kepada Utusan Online ketika bersama-sama lebih 80 ahli MH Bikers memperkenalkan enam buah motosikal dengan skim warna Airbus A380 di Hangar 6, Zon Bantuan Selatan, Kompleks MAS di sini.

Enam buah motosikal yang diwarnakan dengan skim warna Airbus A380 itu dikenali sebagai 'Motosikal Terbang'.

Tambah Ahmad Jauhari lagi, inisiatif yang dilakukan oleh kumpulan MH Bikers sedikit sebanyak turut membantu kumpulan untuk mempromosikan produk-produk MAS ke kumpulan sasar.
Selain itu kata beliau, MH Bikers yang baru ditubuhkan dalam setahun lepas akan terus menjalankan aktiviti promosi dengan mengadakan pelbagai program konvoi kembara ke destinasi pilihan

Comments

Popular Posts