MASWings berhasrat tawar penerbangan 'shuttle'


MIRI 19 Mei - Syarikat pener­bangan MASWings membayangkan hasrat untuk menawarkan perkhidmatan penerbangan seperti pengangkutan bas ke bandar-bandar utama di Sarawak dan Sabah.
Ketua Pegawai Ekseku­tifnya, Datuk Kapten Mohd. Nawawi Awang memberi­tahu, rancangan itu tidak mustahil menjadi kenya­taan jika pihaknya mempunyai keupayaan dari aspek tenaga kerja dan kemudahan pesawat.

“Tidak mustahil kita sediakan per­khidmatan seperti ‘bus shuttle’ untuk setiap jam, tidak perlu menempah tiket hanya terus ke kaunter untuk membeli tiket," katanya dalam sidang akhbar selepas Maj­lis 

Pelancaran Kad Pelajar MASWings Untuk Pelajar Pedalaman Sarawak dan Sabah, di sini kelmarin.
Menurut Mohd. Nawawi, kemu­dahan penerbangan seperti itu adalah sangat diperlukan terutama penduduk yang tinggal di kawasan pedalaman negeri ini dan Sabah.

Katanya, matlamat utama mahu memperkenalkan perkhidmatan ter­sebut adalah memberi keselesaan dan kesenangan kepada penumpang.

Dalam pada itu, beliau berkata, MASWings sentiasa bersedia menambah baik perkhidmatan kepada pelanggan.

“Ini tidak terkecuali menyediakan perkhidmatan penerbangan bagi kes kecemasan perubatan di kawasan pendalaman.
“Perkhidmatan mengambil dan menghantar pesakit ini mampu disediakan jika kami dimaklumkan awal," katanya.

Mengenai kemudahan pesawat ringan, Mohd. Nawawi berkata, pihak­nya dalam proses menggantikan kemudahan berkenaan dengan pesawat baharu yang mempunyai kelebihan dari aspek kelengkapan keselesaan.
Katanya, pesawat ringan sedia ada sedang ditukar secara berperingkat-peringkat kepada pesawat ringan yang lebih canggih dan mempunyai kelengkapan terkini untuk memberi keselesaan kepada penumpang.

Comments